Aktuality

Jak vybrat nejlepší teambuildingovou aktivitu pro vaši firmu

Mnoho společností si uvědomuje důležitost, jakou představují  teambuildingové aktivity, ale nemají dobrou představu, co vyžadovat, když se snaží vybrat společnost, která jim s nimi může pomoci. Existuje tolik různých typů teambuildingových aktivit třeba zde jich pár najdete https://showmustgoon.cz/ , že může být těžké vědět, kde hledat. Některé společnosti se na některé věci zaměří a jiné zanedbávají. Jaká by tedy měla být vaše kritéria při rozhodování?

Dá se změnit lidská přirozenost?

Na teambuilding rezignovat nejde, to by se taky mohlo stát, že se roky budovaná firma rozpadla jako domeček z karet. Cílem posilování zdravého pracovního kolektivu je, aby jeho každý jednotlivý člen fungoval jako ono pověstné kolečko v soukolí, přispíval svou troškou k dalšímu růstu a úspěchu společnosti a měl z toho kromě odpovídajícího finančního ohodnocení také upřímnou radost. 

Když budete pátrat, jaký efekt má přinést dobrý teambuilding, setkáte se s frázemi jako zlepšení komunikace, zvýšení produktivity či posílení týmového ducha. Možná to zní jednoduše, ale v praxi to znamená naučit lidi, aby překonali pocit vlastní nadřazenosti (údajně až 80 % lidí si myslí, že jsou lepší než jejich kolegové nebo nadřízení!), závist, sklon k pletichaření a nezdravou rivalitu. A tohle zvládnout je docela oříšek. 

Vědět, co váš tým potřebuje

Než začnete procházet stránky teambuildingových agentur a rezervovat, je důležité si ujasnit několik věcí: jaké jsou vaše cíle a co doufáte, že z této zkušenosti získáte? Máte představu, kdo se zúčastní? Zvažte úroveň dovedností a zkušeností týmu. Jsou to všichni noví zaměstnanci, nebo jsou u vás  už nějakou dobu? Jaké věci je přivádějí k šílenství? Jaké věci milují? To vše jsou důležité věci, které je třeba zvážit při volbě vaší teambuildingové akce.

Čas na konec legrace

Některé teambuildingové programy  nejsou vlastně nic jiného než hry a zábavné akce. To je chyba, protože čistě zábavné aktivity nemusí nutně vytvářet týmy. Dobrý facilitátor bude vědět, kdy se bavit a kdy je čas začít vážně vytvářet vazby mezi členy týmu a zlepšovat úroveň produktivity.

Ujistěte se, že se seznámíte s hodnocením jejich teambuildingových aktivit ostatními klienty, než s nimi cokoli odsouhlasíte. Pokud se ukáže, že jejich činnosti fungují dobře pro ostatní, můžete se klidně rozhodnout s nimi spolupracovat, protože je velká šance, že jejich programy budou dobře fungovat i u vašich zaměstnanců. Při plánování vaší akce se ujistěte, že vaše teambuildingová společnost naslouchá tomu, co od akce potřebujete, a dokáže se vcítit do výzev, kterým jako společnost čelíte. Dobrá teambuildingová společnost se nejprve zaměří na vaše cíle a poté navrhne aktivity založené na těchto cílech.

Aby si vybral každý a za rozumnou cenu

Každý tým je jedinečný a má jiné potřeby. Neexistuje žádné univerzální řešení pro každou organizaci, Dobrý poskytovatel teambuildingu přizpůsobí své programy a aktivity tak, aby splňovaly vaše cíle a záměry, a také aby vyhovovaly velikosti, věku a úrovni schopností každé jednotlivé skupiny. 

Dobrým poznávacím znamením je pestrost – program by měl být namíchán tak, aby si každý člen něco našel (outdoorové aktivity, vědomostní a dovednostní hry, workshop). Pokud je váš rozpočet omezený, zvolte teambuilding on line. 

Mějte vždy na paměti, že budování týmu je smysluplná zábava. Má to být zkušenost, která změní životy účastníkům tím, že jim pomůže prolomit bariéry a stát lepšími lidmi a nejlepšími zaměstnanci. 

Připadá vám lepší online, nebo offline teambuilding?